söndag 13 mars 2011

Snööööö!

Jag skäms!
Det har nästan gått ett år sedan jag uppdaterade senast. :-(
Jag ska inte lova att jag ska bättra mig för det vet jag att jag inte kommer att kunna hålla.
Men jag kan då lova att det inte kommer att dröja ett år till nästa gång i alla fall. :-)

Dunder har fått en ny vän!
Det tog husse nästan två år att upptäcka att det flyttat in två härliga människor med två underbara hundar i denna lilla håla till by.
Scott och Dunder går hur bra som helst ihop, men det är lite värre med Karkki. Båda blir lite för dominanta och dom vill nog gärna göra upp. Men vi jobbar på det. Vi försöker vänja dom mer och mer vid varandra på lite avstånd så vi ska slippa slagsmål. :-)

Idag har Dunder och Scott fått följa med ut till skoterspåret för att leka av sig lite.
Det var så jäkla skönt att se att Dunder fått en jämn stor kamrat, så man slipper vara livrädd att han ska trampa ihjäl någon. :-P
Det var så roligt att se att Dunder kunde uppföra sig och stanna runt oss och inte bara sticka till skogs för att jävlas med husse som han i vanliga fall brukar göra.





3 kommentarer:

Helena sa...

Vilka snyggingar! =)

Johanna sa...

Jäklarns va snygg han är =o)

hur stor är han nu??? **nyfiken** =o)

Marcus sa...

Ja, att han har blitt snygg! :-)
Han är runt 90 hög och väger ca 80 kg.
Ska försöka komma ner och hälsa på i sommar så du får träffa honom och så vi får träffa Nicki igen. :-)